کد مطلب:284745 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:241

صبر و مقاومت در برابر دشمنان
از آنجا كه دوران غیبت به درازا كشیده، دشمنان از این امر سود جسته منتظران امام عصر علیه السلام را مورد شماتت و آزار قرار می دهند، برخی كویند: او متولد نشده! و گروهی نویسند: او آمده و رفته است! وعده ای نیز شیعیان را دروغپرداز دانسته، آنان را به خرافه گویی و نادانی نسبت می دهند! ما كه به یقین دانسته ایم امام عصر علیه السلام زنده و حاضر است، باید صبر و شكیبایی را پیشه خود سازیم و ذره ای شك و تردید در دل خود راه ندهیم. امام حسین علیه السلام فرماید: منا اثنا عشر مهدیا. اولهم امیر المومنین علی بن ابی طالب. و آخرهم التاسع من ولدی. و هو



[ صفحه 30]



الامام القائم بالحق. یحیی الله به الارض بعد موتها و یظهر به دین الحق علی الدین كله و لو كره المشركون. له غیبه یرتد فیها اقوام و یثبت فیها علی الدین آخرون، فیوذون و یقال لهم: متی هذا الوعد ان كنتم صادقین؟! [1] .

اما ان الصابر فی غیبه علی الاذی و التكذیب بمنزله المجاهد بالسیف بین یدی رسول الله صلی الله علیه و آله. [2] .

از ما دوازده هدایت یافته باشد. نخستین ایشان امیرالمومنین علی بن ابی طالب و آخرین ایشان نهمین فرزند من باشد. و او امام بر پا دارنده حق است. خدای به وسیله او زمین را پس از مرگش زنده می كند، و به او دین حق را بر همه دینها پیروز می گرداند، گر چه مشركان این امر را ناخوش دارند.



[ صفحه 31]



او را غیبتی است كه اقوامی در آن از دین بر می گردند و گروهی دیگر بر دین ثابت قدم باقی می مانند و در نتیجه مورد اذیت قرار می كیرند. به آنان از سر انكار و استهزا می گویند: اگر راست می گویید، این وعد كی خواهد بود؟! بدانید كه هر كس در غیب آن حضرت بر اذیت و تكذیب دشمنان شكیب باشد، بسان كسی است كه با شمشیر در خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله به جهاد می پردازد.



[ صفحه 32]




[1] يس 48:36.

[2] كمال الدين 317:1.